سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیه های زندگی

اقرا باسم ربک الذی خلق

بسم رب المهدی

آفتاب,ویروس,طلبکاری,شیطان,بنی اسرائیل

قرآن کریم، آب گوارا، ملک، یوسف زهرا، چله نشین آفتال

 

پیامبر خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله:
«اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند همان روز را آنچنان طولانی خواهد کرد که مردی از خاندان من که همنام من است فرا برسد و زمین را آنچنان که از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد آکنده سازد»(1)


منهاج

-- ویروس طلبکاری ! --

پیشینه ویروس

براساس فسیل‌های بدست آمده از عمق تاریخ، ژن‌های اولیه این ویروس که بسیار مقاوم هستند، از ابتدای خلقت وجود داشته‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد اولین نمونه آن، در وجود ابلیس قرار داشت که براساس تفاوت نژادی خود، نخواست به آدم سجده کند. او از ولی خود (خداوند) به خاطر توهم برتر بودن نژاد، احساس طلبکاری می‌کرد. نمونه دیگری که یافت شده، در قوم بنی اسرائیل است که موسی را به جنگ فرستادند، تا سر سفرة آمادة آن بنشینند. متأسفانه این ویروس رشد و تکثیر پیدا کرد. و امروزه انسان‌های بسیاری، حامل این ویروس هستند.

علائم اولیه:

اگر بیمار، در ابتدای فعالیت این ویروس باشد، مرتب عبادت‌های فردی و اجتماعی خود را یادآوری می‌کند و احساس می‌کند باید به مقام بالایی رسیده باشد؛ برای نمونه یک بیمار مبتلا در مرحلة اول گمان می‌کند صرفا پس از چند مرتبه شرکت در جلسة دعا یا حضور در مسجد جمکران باید به امام بسیار نزدیک شده باشد. و حتما باید امام را ببیند. در فصول خاصی احتمال حساسیت به این ویروس بالا می‌رود مثلا در ماه مبارک رمضان که بافت‌های معنوی بدن به تکثیر و توسعه می‌پردازند، احتمال دارد این بیماری گریبان‌گیر افراد شود در این حالت، فرد پس از گذراندن اجباری شب‌های قدر و توسل فراوان به ائمه و از جمله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تصور کند که چک سفید امضاء از امام گرفته است اگر این مرحله در افراد کنترل نشود و با پردازش ذهنی تقویت شود، بیمار به مرحله حاد می‌رسد. در مثال پیش اگر پس از مدت‌ها دعای ندبه خواندن، جمکران رفتن و... دعایش مستجاب نشود، یا امام را نبیند احساس می‌کند حقش ضایع شده است و امام نسبت به او ناحقی کرده است.

اما در مرحله نهایی که فرد را در آستانه مرگ معنوی قرار می‌دهد، در اثر شدت اتکای فرد به عبادت‌ها یا دعا کردن یا هزینه کردن در راه امام زمان، پس از آن‌که به خواسته‌های خود نرسد، تمام آن کارها را ساده‌لوحی می‌خواند و پشیمان از زمان و هزینه‌ای که برای آن پرداخته است آرزو می‌کند مانند بی‌خبران و غافلان و مخالفان به زندگی خود مشغول باشد.

راه‌های پیشگیری

از آن‌جا که این بیماری، بیشتر، محافل مذهبی و امام زمانی و دوست‌داران آن امام را مبتلا می‌کند، باید کاملا به بهداشت فکری و ذهنی توجه کرد. بهترین واکسنی که برای آن وجود دارد و باید از ابتدای بلوغ با تزریق وریدی به تمام سلول‌های وجود برسد، آن است که بداند بر اساس قرآن، انسان، باید مطیع اولی الامر باشد و اطاعت، تنها وظیفه اصلی ما برابر امامان است. بنابراین توهم تجارت و معامله با امام مردود است. اگر کسی فکر کند می‌تواند امام را هم مثل افراد عادی و پلی برای زد و بندهای اقتصادی و سیاسی خود قرار دهد، باید مطمئن باشد که پس از مدت کوتاهی به تب و علائم بعدی این بیماری گرفتار خواهد شد.

حادترین عارضه این ویروس، این است که بیمار را دچار توهم می‌کند و شبیه اثر قرص‌های اِکس جای افراد را عوضی می‌بیند و خود را امام و امام را پیرو خود می‌بیند. لذا برای درمان واکسن دیگری که به راحتی قابل استفاده است توصیه می‌شود این‌که بداند امام کسی است که باید دنبال او رفت و خود را فدای او کرد نه او دنبال ما و خواسته‌های ما بیاید.

درمان

برخی بیماران که شانس می‌آورند یا بهتر بگوییم توفیق پیدا می‌کنند در اثر گرفتاری به یک بلای جسمی، اقتصادی، و... نجات از آن به مدد امام، از خطر وخامت بیماری رهایی می‌یابند و در نتیجه ویروس در گلبول‌های سفید معرفت و شهود داخلی آن‌ها هضم می‌شود. راه درمان دیگری که اخیرا به دست دانشمندان تاریخ کشف شده است، آن است که افراد مبتلا، به موزه اندوخته‌های ذهنی خود مراجعه کنند و با مشاهده استخوان‌های پوسیده و فسیل‌های کسانی که طلبکار بودند و مطرود شدند و دنیا و آخرت خود را خراب کردند، عبرت بگیرند یا آن‌که در بخش دیگر موزه، به افرادی که بدون توقع، جانبازی نموده و به اهل بیت خدمت کردند را ببینید که جاویدان شدند.

در صورتی که درمان‌های قبلی تأثیر نکند، ممکن است بیمار آن‌چنان دچار تشنج شود که تنها مرگ بتواند رشد بیماری را متوقف کند.

گونه‌های جدیدی از این بیماری نیز اخیرا یافت شده است که نوعی طلبکاری از منسوبین به امام زمان است. کسانی که به این‌گونه بیماری مبتلا هستند، در ازای پیروی از علما و مراجع یا حکومت اسلامی، خواستار کسب امتیازات بالا و یا حل تمام مشکلات بدون در نظر گرفتن موانع و... هستند. این‌گونه بیماری، هرچند کمی متفاوت است ولی کارکرد و شیوه عمل آن شبیه ویروس مادر است. یکی از بهترین متخصصان پاتولوژی (آسیب‌شناس) سیاسی ـ مذهبی کشور ما که جان خود را بر سر رفع این‌گونه بیماری‌ها گذاشت، شهید آیت الله دکتر بهشتی است. وی دربارة این‌گونة مورد نظر از بیماری، این تئوری علمی ماندگار را ارائه کرد که: «نگویید انقلاب برای ما چه کرده است؛ بگویید ما برای انقلاب چه کردیم؟».

قطره

 

آقای معلم(2) معتقد بودند خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رسیدن خیلی مشکل است.
یکی از ارداتمندان نقل کرده است :
به آقای معلم دامغانی عرض کردم: آقا شما توسلی در طول زندگی خود نگرفتید که خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسید؟
گفتند: نه.
یک وقت دیگر به آقای معلم گفتم: آقای معلم شما ختمی نگرفتید که آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینید.
گفتند: نه.
گفتم: آقا پس یک ختم به ما بدهید. گفت: برای چه ختم می­خواهی؟ گفتم: خوب شما خودتان چرا ختم نگرفته اید؟

گفت: راستش من فکر کرده ام حالا ختم هم بگیرم! امام زمان را هم ببینم! اما با کدام چشم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نگاه کنم! من که خجالت می­کشم، با چشمی که به این سو و آن سو می رود، به حضرت نگاه کنم.

این چشم هرزه صاحبش باید خجالت بکشد به آن وجه الله نگاه کند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجه الله است.

عجب! مردی که تمام شبهای جمعه بیدار بود. مردی که تمام شبهای دیگر یک ساعت و نیم به اذان صبح بیدار بود، ایشان چنین بگویند مادیگر باید چه بگوییم؟

 

طوبی

 

در روایات بسیاری به اوصاف مشترک و شباهت‌های امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره شده است. از جمله :

1. رحمت
خداوند متعال وجود نازنین پیامبر اکرم صل الله علیه و اله و سلم را رحمتی برای عالمیان می‌داند؛ «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ»(3)و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز به این صفت زیبنده‌اند:
«السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَة»(4) سلام بر تو ای پرچم برافراشته ... و رحمت گستردة الهی.

2. حجت الهی
«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِین»؛(5) امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز با لقب حجة الله مورد خطاب قرار گرفته‌اند: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّه».(6)

3. نور خدایی
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نور خدایی است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یُسْتَضَاءُ بِه‏»(7) سلام بر تو، ای نور روشنایی بخش خداوند.(8) در زیارت روز جمعه نیز خطاب به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این گونه آمده است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یا نُورَاللهِ الّذِی یَهْتَدی بِه المُهْتَدُون»؛ سلام بر تو ای نور خداوند که هدایت جویان به وسیله او هدایت می‌شوند.

4) دعوت کننده به سوی خداوند متعال
خداوند در قرآن خطاب به رسول مکرمش می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً وَ داعِیاً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً»(9) ای پیامبر! ما تو را گواه فرستادیم و بشارت دهنده و انذار کننده، و تو را دعوت کننده به سوی خدا به فرمان او و چراغی روشنی بخش قرار دادیم.

در مورد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز آمده است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللَّه»(10) سلام بر تو ای دعوت کننده خلق به سوی خدا.

5) خاتمیّت (حُسن ختام)
«ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیماً(11) محمد صل الله علیه و اله و سلم پدر هیچ یک از مردان شما نیست، ولی رسول خدا و آخرین پیامبران است و خداوند به همه چیز آگاه است.

امام مهدی علیه السلام نیز در معرفی خود می‌فرمایند: «أَنَا خَاتِمُ الْأَوْصِیَاءِ وَ بِی یَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِی»(12) من آخرین از جانشینان پیامبر هستم و بواسطة من خداوند بلا را از اهل و شیعیانم برمی‌دارد.

6) امنیت بخشی
با وجود رسول خدا امت او در امنیت بودند: «وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ»(13) (ای پیامبر!) تا تو در میان آن‌ها هستی، خداوند آن‌ها را مجازات نخواهد کرد.

امام زمان نیز در وصف وجودی خویش می‌فرمایند: «إِنِّی أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ»(14) به درستی که من امنیت بخش اهل زمین هستم، همانگونه که ستارگان امنیت بخش اهل آسمانند.

 

کلام آخر

 

تنها پناه ما اوست و در تاریکی غیبت چشم امید ما جای دیگری را نمی‏بیند. وقتی با این احساس در پیشگاه او می‏ایستیم، بی‏اختیار خود را به پای او می‏اندازیم و جان و دار و ندارمان را تقدیم می‏داریم و قربانش می‏رویم و چنان ملتمسانه دامان او را می‏گیریم و زار می‏زنیم که اگر بپذیرد همانجا فدایش می‏شویم. حکایت این شیفتگی چنین است:

بِأَبی أَنْتَ وَ أُمّی، وَ نَفْسی لَکَ الْوِقاءُ وَ الْحِمی... بِنَفْسی أَنْتَ مِنْ مُغَیَّبٍ لَمْ‏یَخْلُ مِنّا...

پدر و مادرم به قربان تو، و جانم سپر بلای تو...

جانم به قربان تو غایبی که بیرون از ما نیستی! جانم به قربان تو دور از وطنی که کنار از ما نیستی! جانم به قربان تو ای آنکه آرزوی مردان و زنان مؤمنی هستی که با اشتیاق آرزوی تو را می‏نمایند و یادت می‏کنند و ناله می‏زنند. جانم به قربان تو صاحب عزّتی که همطرازی نداری. جانم به قربان تو بنیاد مجدی که همگون نداری. جانم به قربان تو نعمت دیرینه‏ای که مشابهی نداری. جانم به قربان تو قرین شرافتی که برابری نداری...


 

قرآن کریم,یوسف قرآن,امام زمان

 


پی نوشت ها:
1. تفسیر عیاشی،ج2،ص136
2. مرحوم علی اکبر معلم دامغانی، عارف معاصر عموی شاعر معروف علی معلم . امام خمینی رحمه الله علیه از سالهایی که درس حاج شیخ عبدالکریم حائری شرکت می کردند، با مرحوم معلم رفیق و همدرس بودند. از کسانی که با ایشان مراوده داشتند می توان به مقام معظم رهبری،آیت الله جوادی آملی،مرحوم حاج آقای مروی، حاج آقای صدیقی و حاج آقای فاطمی نیا اشاره کرد.
3. انبیاء: 107.
4. بحارالأنوار، ج53، ص171.
5. بحارالأنوار، ج97، ص183.
6. الکافی، ج4، ص570.
7. بحارالأنوار، ج97، ص183.
8. مفاتیج الجنان، زیارت حضرت رسول صل الله علیه و اله و سلم.
9. احزاب: 45 و 46.
10. بحارالانوار، ج53، ص171.
11. احزاب: 40.
12. بحارالأنوار، ج52، ص30.
13. انفال: 33.
14. بحارالأنوار، ج75، ص380.

نوشته شده توسط یرادر بنده(محمد مرادی)



نوشته شده در دوشنبه 92 آذر 25ساعت ساعت 1:56 عصر توسط حسین مرادی نژاد| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin